Alla inlägg under februari 2010

Av Lilla Ängeln - 24 februari 2010 13:31

Haha den lilla ängeln har haft en sjuk kul förmiddag.

På didaktiken skulle vi ut och göra en fältuppgift. Det vi skulle göra är att gå ut på stan och fråga personer vad frihet är för dem. Vi valde att fråga pensionärer och unga för att vi trodde att svaren skulle skilja sig störst där. Jag och Popparn valde att fråga pensionärerna   

I vilket fall som helst så ger sig den lilla ängeln och Popparn ut på stan för att hitta gamlingar och jösses de var överallt!!! Vi sprang hit o dit över vägen och tillbaka och sprang efter de stackars gamlingarna.
Eftersom både jag o Popparna är helt sjuka i huvudet så var vi tvungen att driva om det medan vi sprang efter dessa pensionärer, vilket var hur kul som helst

haha i vilket fall som helst så träffade vi på både söta och rara gamlingar som blev så glada för att vi frågade dem och även gamlingar som vi Inte fick fråga när frågor till. Dagens citat blir helt enkelt:

Lilla ängeln: "Ursäkta, Hej vi är från högskolan och gör en liten undersökning och vi undrar om vi får ställa en fråga till er?"

Gamling: "Naeeeeeeeeej det tror jag inte att ni får *står tveksamt kvar*. Men vad e de för fråga då?"

Lilla ängeln: "Vi undrar vad frihet är för dig?"

Gamling: "Det är väl att jag ska kunna göra vad jag vill"

Lilla ängeln: "Okej tack så mycket"

Popparn: "Hon har inte fått nuppa på länge"

Båda brister ut i världens asgarv.

Så här kul kan man ha om man går på Högskolan för Lärande och Kommunikation   


Ha det gott

Av Lilla Ängeln - 23 februari 2010 14:26

Jag skulle till skolan idag, jag skulle åka tidigt ifrån mamma. Men jag kunde inte Sova!! På hela natten kunde jag inte sova utan somnade inte fören runt åtta tiden oh sov sedan till klockan ett. Hur fan ska man kunna orka med skolan när man knappt har sovit något under helgen pga OS och sen inte sover något alls natten innan skolan.... De Går Inte!!! Men Men inatt ska jag lägga mig tidigt så jag kan ta mig till skolan imon, för imon är det didaktik vilket är obligatoriskt...

Saknar söta Sexbomben jätte mycket, saknar massa andra människor i mitt kära Jönköping också... Men snart, snart får jag träffa dom igen. De gillar vi.  


Blondie har förresten inte hört av sig än... den lilla ängeln funderar på om hon inte kan med det eller om hon är sur på den lilla ängeln?

I vilket fall som helst så kommer den lilla ängeln förmodligen sura på Blondie tills det att hon hör av sig, gör hon inte det så förlorar dom varandra...


I vilket fall som helst så är den lilla ängeln så trött på falska-,  svekfulla- och äckliga människor som finns överallt. Det är tur att hon har söta Sexbomben och Den svarta riddaren som fungerar som hon gör och aldrig skulle svika. Hon älskar verkligen de två personerna mest av allt just nu   


Men nu ska den lilla ängeln gå och göra lite nytta för sig

Ha det gott

Av Lilla Ängeln - 22 februari 2010 23:02

Oj Oj idag har jag egentligen bara velat sova. Vilket den lilla ängeln nästan har gjort. Efter att ha kollat hockey hela natten och morgonen så är man sleten de kan man lugnt säga. Huvudvärk har jag haft hela dagen med vilket har slitit extra mycket på tröttheten.

Idag har den lilla ängeln klippt sig. När Prinsessan såg detta ville hon också klippa sig och hon blev jätte söt. Men eftersom den lilla ängeln promt skulle klippa sig idag så missade hon bussen hem till småland vilket gör att hon måste åka FEM I FEM PÅ MORGONEN FÖR ATT VARA I SKOLAN INNAN KLOCKAN ÅTTA!!! Usch det innebär att jag får lägga mig. typ NU!!

Ajja sova sova sova...

Snart ska den lilla ängeln få träffa den söta Sexbomben med =) Hon längtar jätte mycket efter henne.

Men nu ska här duschas och sen sovas

Ha det gott  

Av Lilla Ängeln - 21 februari 2010 00:04

Jag funderar på om Blondie var medvetet elak eller om det inte var något alls i huvudtaget och att jag inte ska bry mig i arslet? Men hur det än var så sårade de små orden mig väldigt mycket och jag fick min gamla vanliga panik känsla i bröstet och ville bara kasta sönder saker och ting. Som tur är så är den lilla ängeln lite vuxnare nu så hon kan ibland låta bli att kasta sönder saker men det händer fortfarande.

Iaf orden "Har Sara hos mig nu. Älskar min lilla Flicka mest av allt =)   "

De kändes som en direkt pik till den lilla ängeln, men det var faktiskt Blondie som svek och inte den lilla ängeln men ändå.

Jag kan inte göra mig av mina panik känslor och gamla tankar och gamla behov gör sig påminda. Saker som den lilla ängeln vet är förbjudet. Tur att hon inte är hemma i Jönköping för det är där hon kan göra förbjudna saker, där är den lilla ängeln helst ensam och ingen som granskar henne... det är mycket enklare i Jönköping att falla tillbaka till det gamla destruktiva livet. Folk skulle bara veta vad som har hänt under de halvåret som gått sen jag flyttade till småland....

I vilket fall som helst så är jag ledsen. Hade de inte vart för att den lilla ängeln har svårt för att gråta så hade hon faktiskt satt sig och gråtit nu. Så frukstansvärt ledsen. Och känslorna inne i bröstet sliter mig i stycken. Så här har jag inte känt det sedan Secrett förgrep sig på mig.. men men Ska försöka fokusera på annat nu.

Den lilla ängeln är så glad att hon har Den svarta riddaren. Han gör henne alltid så glad utan att själv vara medveten om det   Han finns alltid där och har alltid gjort. Egentligen så finns det ingen bättre människa än Den svarta riddaren. Hon kommer alltid älska honom mest av allt. Han är en av de få som hon känner redig kärlek till

Men nu ska den lilla ängeln försöka fokusera på något annat så den slitande känsan i bröstet kan försvinna någon gång


Ha det gott

Av Lilla Ängeln - 20 februari 2010 13:58

Det är ingen glad flicka som skriver nu. Fast när hon skriver i sin blogg e hon sällan glad. Haha bloggen är mitt sätt att avreagera mig på saker och ting som gör mig arg eller något liknande.

Det är ingen skillnad denna gången.

Idag tänker den lilla ängeln ge presonerna hon skriver om olika alias och så får det vara upp till dem om de läser och förstår att det är dem de handlar om. Hon tänker inte hänga ut dem med deras riktiga namn.

Idag skriver vi om tjejen vi kallar Blondie och killen vi kallar Dumbo. Den lilla ängeln har medvetet gett dessa personer elaka namn för hon är arg och besviken! Sedan nämner vi kanske moderskeppet men vi har redan skrivit om henne.

I vilket fall som helst... nu börjar den lilla ängeln berätta...

Dumbo dissade den lilla ängeln när hon fyllde år för att åka på ett dumt läger, ett läger som de finns många fler utav. Den lilla ängeln blev då otroligt besviken på Dumbo men hon överlevde det utan större skador för hon hade Blondie hos sig.

Hela denna veckan har den lilla ängeln väntat på att Blondie ska komma till henne så att de kan få leka och träffas. De har inte träffats på flera veckor nu och den lilla ängeln är fruktansvärt beroende utav Blondie. Något hon har varnat sig själv att inte bli för hon vet att hon alltid kommer bli besviken. Denna gång är inget undantag.

Blondie lovade att hon skulle komma denna dag och stanna till imorgon och de skulle få träffas och ha det bra som bara de kan.

Men kommer hon? Nej det gör hon inte.

Hon är så otroligt bakfull så hon orkar inte. Men hon visste igår när hon drack att hon skulle hit idag. Så varför tog hon inte det lite lugnt? Kan hon inte kontrollera sitt alkohol intag? Det verkar i alla fall inte så... Och den lilla ängeln är nu så otroligt besviken så hennes gamla depression känslor kommer tillbaka. Hon hade verkligen längtat efter denna dagen då hon skulle få träffa Blondie Hela Veckan....


Som vanligt när sådana här saker händer så undrar den lilla ängeln om det ens finns någon godhet i världen? Något hopp för mänskligheten? Eller går hela livet ut på att man ska bli otroligt besviken och sårad av sina nära och kära gång på gång?

Den lilla ängeln hade flera andra som ville träffa henne denna dag. Men hon dissade dem för Blondie, hon ville hellre träffa sin Blondie... Men men vad ska man göra åt saken. Jag har sån lust att bara skita i allt och alla och återgå till min värld i min älskade fantasy värld av böcker och serier och där de goda alltid vinner....


Men men hoppas ni har det bra

Ha det gott



Av Lilla Ängeln - 18 februari 2010 13:38

Fan också, den lilla ängeln blev så ledsen när hon öppnade sin mejl denna dag. Hon ville verkligen ha den fina lägenheten i Rosenlund. Hon hade trivts så otroligt bra där det vet hon. Men icke de ger lägenheten till någon annan dum sökande som förmodligen inte bor under lika skit förhållanden som jag gör. Livet är frukstansvrt orättvist!! Jag menar varför ska man få hopp om att man kanske Äntligen ska få flytta från Helvetet... men ikke vi ska vara kvar där... Fan!!!

Nej nu är mitt humör nere på botten så allt kul som väntade idag har åkt ner lika snabbt.

Den lilla ängeln vil helst av allt bara lägga sig ner och gråta för hon hade så fina planer och fantasier på hur det skulle se ut i lägenheten och massa sånt men nej....


Ajja hoppas ni har det bättre än jag

Ha det gott

Av Lilla Ängeln - 18 februari 2010 03:01

Nu sitter vi återigen en natt och skriver i våran vackra blogg. Anledningen till detta var att den käre Sofie satt här inne och läste medan hon pratade med oss.

Nu är det alltså vinter OS igen och den lilla ängeln sitter bänkad framför tv.n när hon har tid. Sova på nätterna går Inte. 

Det är faktiskt lite synd om oss för vi har haft spännings huvudvärk i en vecka nu och har inte kunnat göra Något av de vi har velat. Men men that life.

Men tack och lov för den lilla ängelns drömmar. Eller ja det är nog både och kommer hon på så snart hon har präntat in det i datorn. Som härrom natten hade hon Den heta drömmen om en av Sveriges snyggaste människor, han är faktiskt inte en kändis utan en Vanlig människa, men natten till idag (igår påpekar den lilla viktigpettern i huvudet  ) så hade vi en mardröm där vi skulle bli "omprogramerade" till att bli ond och vi var i det ondas högkvarter. Vi var tvugna att låtsas vara onda medan vi hjälpte de goda, ett hemskt dubbelspel, Självklart var denna snygga människa med i drömmen på de godas sida. Tack och lov vaknade vi ur drömmen av ett sms till den kära mobilen. Drömmen är starkt censurerad påpekar den elaka sidan av mig som gärna vill berätta alla hemska saker.

Ajja nu kom vi långt ifrån ämnet, OS va de ja. Vad kollar nu den lilla ängeln på då som Egentligen inte är speciellt sportintresserad (hon anser att hockey inte är sport utan bara blodigt nöje med massa adrenalin i). Jag kollar på HERR hockeyn, curlingen (framför allt den manliga eftersom Edin och Kraup är fint ögongodis), kollade de manliga skidskyttet, störtloppet, snowboard crossen, o sen om de inte finns något bättre på tv så gärna något annat med.

Humm livet e ganska tråkigt just nu men en sak har den lilla ängeln glömt att berätta för den käre bloggen. Nämligen JAG KANSKE SKA FÅ FLYTTA TILL EN SUPER FIN TVÅ SOM LIGGER I BÖRJAN AV ROSENLUND!!!!   

Äntligen kanske vi kan få komma ifrån de dära skit stället i NorraHammar som vi bara vill DÖDA   (Alex Vad Har Vi Sagt Om Att Vilja DöDA?!?! Låt Blir Det Där Vi Ska Vara En Snäll Flicka!! Maler den goda sidan av den lilla ängeln i huvudet på henne)

Oj nu börjar tredje period i hockeyn så nu får vi pausa och fortsätta kolla *trycker fint på pausknappen i luften*   


Så nu är matchen slut.. Sverige vann emot tyskarna med 2-0 till oss. Så nu kom den lilla ängeln bort sig helt i matchen. Vad pratade vi nu om här på bloggen?

Just de ja mitt häpnadsväckande fantastiska liv... humm som egentligen kanske inte e så jävla häpnadsväckande men va fan jag tror vad jag vill   

Måste erkänna att sängen lockar med en vacker sång nu, en sång om fina drömmar om fina människor men vi får se vad som händer.

Btw kollade mitt konto idag jag hade 1200 kr där   Så imorgonen (IDAG SKRIEKR idioten viktigpettern i huvudet) så ska vi beställa en klipp tid och försöka spendera lite pengar på något ovettigt bara för att vi kan.

En trött liten ängel tänker nu lägga sig i sängen och Sova. Hennes mamma ska upp om en timme och innan dess måste hon sova annars får hon laga frukost till det trötta moderskeppet. 


Nej natti natti nu   

Ha det gott




Av Lilla Ängeln - 5 februari 2010 14:39

När den lilla ängeln kom hem från skolan så hade saker och ting blivit ännu värre. Det fanns inget vatten ALLS och det gick inte ens att spola toaletten. Nu började hon bli lite desperat för hon Måste verkligen duscha eftersom hon ska på after work och sen på fest (där det kanske finns någon snygging??) i vilket fall som helst kan man inte göra allt detta när man är sketen och har flötit (flottigt på ren svenska skriker det i hennes huvud) hår det funkar bara inte.

Så den lilla ängeln tar till desperata och primitiva metoder. Hon börjar smälta och värma snö och sen sila bort smutsen så hon kan duscha! (Skölja, blöta ner eller vad man nu ska kalla det)

När hon har hållt på med detta i en timme så är hon Äntligen klar.. Hon går ner till duschrummet och ska bara för skojs skull testa om vattnet kanske funkar Denna gång...

Och vet ni vad?!

Det FUNKADE, de kom vatten och den lilla ängeln duschade och hon duschade så snabbt hon bara kunde för vem vet vattnet kanske skulle försvinna igen...

Och nu är hon äntligen ren och fräsch igen och lyckades slösa en timme på att smälta snö helt i onödan (tack o lov!!)

Och nu färdig klädd och sminkad ska hon nu ge sig in till staden och bara ha det kul :D



Ha det gott

Presentation

Här är jag, och här skriver jag om mitt liv när jag har lust till det // Lilla ängeln

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards