Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Jaga gamlingar

Av Lilla Ängeln - 24 februari 2010 13:31

Haha den lilla ängeln har haft en sjuk kul förmiddag.

På didaktiken skulle vi ut och göra en fältuppgift. Det vi skulle göra är att gå ut på stan och fråga personer vad frihet är för dem. Vi valde att fråga pensionärer och unga för att vi trodde att svaren skulle skilja sig störst där. Jag och Popparn valde att fråga pensionärerna   

I vilket fall som helst så ger sig den lilla ängeln och Popparn ut på stan för att hitta gamlingar och jösses de var överallt!!! Vi sprang hit o dit över vägen och tillbaka och sprang efter de stackars gamlingarna.
Eftersom både jag o Popparna är helt sjuka i huvudet så var vi tvungen att driva om det medan vi sprang efter dessa pensionärer, vilket var hur kul som helst

haha i vilket fall som helst så träffade vi på både söta och rara gamlingar som blev så glada för att vi frågade dem och även gamlingar som vi Inte fick fråga när frågor till. Dagens citat blir helt enkelt:

Lilla ängeln: "Ursäkta, Hej vi är från högskolan och gör en liten undersökning och vi undrar om vi får ställa en fråga till er?"

Gamling: "Naeeeeeeeeej det tror jag inte att ni får *står tveksamt kvar*. Men vad e de för fråga då?"

Lilla ängeln: "Vi undrar vad frihet är för dig?"

Gamling: "Det är väl att jag ska kunna göra vad jag vill"

Lilla ängeln: "Okej tack så mycket"

Popparn: "Hon har inte fått nuppa på länge"

Båda brister ut i världens asgarv.

Så här kul kan man ha om man går på Högskolan för Lärande och Kommunikation   


Ha det gott

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lilla Ängeln - 27 maj 2010 00:24

Den lilla ängeln är Expert på att klanta till saker och ting när hon fixar med saker när hon är trött. Det är Sant! Fråga vem som helst som verkligen känner henne!!   Hon har vart trött länge nu... och så började hon pilla med inställningar ...

Av Lilla Ängeln - 22 maj 2010 21:25

 Ja den lilla ängeln har det. Hon har förlorat ett liv, ett liv som hon tyckte mycket om. Ett av de bästa liv hon faktiskt har levt, hon har levt många olika liv.... Det sliter i hennes hjärta att hon har förlorat detta liv... det sliter som fan ...

Av Lilla Ängeln - 16 maj 2010 23:21

Växjöpojken var här igår och sov över tills idag. Det var riktigt mysigt. Vi lagade wook gryta med ris ihop och han hade köpt ett flaska vitt vin som vi drack till maten (och sedan fortsatte dricka upp efter maten) Sedan kollade vi på film tillsamm...

Av Lilla Ängeln - 15 maj 2010 00:09


Klockan är nu kvart i två och den lilla ängeln skriver igen under en natt. Denna gång ska vi dock inte skriva så mycket. Vi vill bara skryta lite och även passa på att gnälla lite med. Det vi ska skryta över är att vi nu under två hela dagar...

Av Lilla Ängeln - 5 maj 2010 18:51

Nu var det länge sedan den lilla ängeln skrev. Hon har tänkt göra det flera gånger... Men har inte orkat Vi undrar lite om hon är lat, kan det vara så tro? Haha den lilla ängeln tröttnade till och med på att skriva det lilla ovanför så hon...

Presentation

Här är jag, och här skriver jag om mitt liv när jag har lust till det // Lilla ängeln

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards