Alla inlägg under mars 2010

Av Lilla Ängeln - 28 mars 2010 17:03

Den lilla ängeln har som alla andra följt nyheterna, tidningarna och all media runt omkring oss och sett om tjejerna som blev våldtagna och där samhället vände dem ryggen. Egentligen är det inget chokerande med de hela, samhället vänder Alltid alla människor som behöver hjälp och har vart usatta för både de ena och det andra.

Skillnanden med dessa tjejer är egentligen bara att folk inte trodde dem som bodde i samma kommun och att hatet spred sig på internet.

Det är detta som gör mig så arg, alla hennes vänner lämnade henne ensam och utblottad medans hon blev trakasserad på internet.

Men att själva samhället vände henne ryggen är inget ovanligt!!

De sker hela tiden men folk vet inte hur vårat samhälle fungerar....

Alla babblar om hur otroligt bra det svenska skyddsnätet är...

Men det är Bullshit!!

Jag önskar att alla vi som har blivit svikna av samhället och skyddsnätet i Sverige kunde gå ihop och visa alla normala människor att Sverige faktiskt inte är så jävla bra som många tror. För Sverige löser sina problem genom att proppa ungdomar fulla med tabletter eller spärra in dom på olika hem, eller helt enkelt skita i dom och låta den missbruka och förstöra sig själva. Men man är oftast så skadad så man orkar inte gå emot samhället, och det är samhället som skadar dessa ungdomar.


När jag kollade på programmet som uppdrag granskining hade gjort så kunde jag inte låta bli att tänka på min egen ungdom. Vad samhället gjorde emot mig, det är inte ens hälften så illa som fallet med "linnea" men illa nog. Jag kommer aldrig kunna förlåta samhället, hade saker och ting gått som de Skulle ha gått så hade jag vart mindre skadad.... jag hade inte hatat mig själv så mycket som jag gör, jag hade inte äcklats av mig själv lika mycket, jag hade framförallt inte använt saker för att förstöra mig själv. Om Samhället Hade Gjort Som Det Skulle Ha Gjort Och Fungerat Som Det Ska!


Jag menar när jag var 14 år använde jag sex och rakblad för att förstöra mig själv men jag sökte hjälp, jag kom på att det beteendet inte var bra. Men socialtjänsten förvägrade mig den rätten. Trots att min kontaktperson ofta tog hand om mina armar när det va helt uppskurna så anmälde hon aldrig det vidare. Trots att jag mer eller mindre bodde hos kuratorn på skolan och vi ofta pratade om att jag inte klarade av att bo hemma, trots att jag satt med blödande arm på lektkioner så gjorde varken skolan eller socialtjänste något.

Det var först när jag rymde hemifrån till en man jag inte visste vem han var, lät honom sexuellt utnyttja mig och sedan våldta mig som socialen reagerade.

De satte mig på ett behandlingshem i Uppsala där jag sakta men säkert kom till ro, personalen var underbar och jag kom jätte bra överens med de alla, jag började få rutin på livet och började sakta att må lite bättre. Men vad gör socialen då. Jo de river upp mig ur min nyfunna trygghet pch flyttar mig till Göteborg till ett utrednignshem där. Trots att både Jag OCH personalen på hemmet sa att det skulle förstöra det jag redan hade byggt upp. Så vad händer? Jo jag går tillbaka i mina gamla rutiner och skär, har skadligt sex och trycker i mig tabletter som jag får tag i. Allt för att skada mig själv. De tre månaderna på det hemmet var ett helvete! Och vad säger de på utredningshemmet, något som Alla redan visste om. Det bästa för mig skulle vara om jag fick bo på ett behandlingshem tills de att jag kunde flytta till eget boende. Och trots att det fanns ett hem där jag kände mig trygg och där jag kom bra överens med både personal och de som bodde där så fick jag inte komma tillbaka utan flyttades Ännu en gång till ett annat ställe som jag inte gillar....

Om socialtjänsten hade lyssnat på mig när jag var 14 år och sökte hjälp så hade hade jag inte haft en arm som är fylld med ärr, som jag måste tatuera nu för att kunna arbeta som lärare, jag hade inte blivit våldtagen och sexuellt uttnytjad av en 16 år äldre man, jag hade aldrig försökt ta livet av mig, jag hade aldrig blivit fysiskt och psykiskt misshandlad, jag hade inte förlorat så många år tillsammans med mina syskon och min familj, jag hade fått gå i nionde klass... Det är så sjukt mycket i mitt liv som är förstört pga att samhället inte fungerar som det ska, för att man inte tar ungdomar på allvar.


Så är jag förvånad över hur "Linnea" behandlades? Nej det är jag inte, det är bara vad man kan vänta av det svenska samhället som alla säger är så jävla bra.

Ledsen människor men det finns en väldigt mörk baksida på myntet också. Och om ni skulle bry er om att vända på det så skulle ni bli chokerade, för att för en del människor så är sådana här saker vardagsmat.


Så människor ta detta tillfälle i akt och vakna upp och se er omkring i den värld vi lever i, det är inte bara hemska problem i t.ex Afrika. Det finns lika hemska problem runt omkring er, kanske är det eran granne? Kanske killen/tjejen i klassen? Bara det att många håller käften, för sådana här hemska saker får ju inte hända i ett så bra och välställt land som Sverige eller hur!?


Jag funderar mer och mer allvarligt på att skriva en bok om mitt liv, min hemska uppväxt som bestod i incest, fysisk- och psykisk misshandel, sexuellt utnyttjande, våldtäkter, ta hand om se till att min familj överlever. För vet ni vad? Min uppväxt är egentligen inte så speciell, de finns tusentals andra människor som har en likadan uppväxt som jag, men alla har inte den styrkan som jag har att öppet och ärligt kunna prata om det... som sagt jag funderar allvarligt på det, så folk kan få se hur världen verklgien ser ut.

Och vet ni vad, jag hade inte klarat av Något av allt som jag har varit med om ifall jag inte hade haft min familj och mina älskade vänner bakom mig som trodde på mig som stöttade mig och som tog hand om mig när jag hatade dem som mest och bara var ett vrak.


Ett speciellt tack till moderskeppet och den svarta riddaren som är de människor som har funnits där längst. Ni andra har kommit in senare i livet och jag är lika tacksam emot er men dessa två har funnits i över 6 år för mig, den tig då jag gick igenom helvetet.

Av Lilla Ängeln - 23 mars 2010 18:49

Funderar på om våran lärare Casservik tror att vi historielever är helt dumma i huvudet?

Hon skickar mejl till alla och skriver:

Morgondagen kommer se ut på följande vis att ni först har didaktiska begrepp föreläsning och sedan föreläsnking med Laila och därefter så fortsätter ni med era planeringar.


Va fan vi har ett schema där det står hur dagarna ser ut, vi behöver fan ingen extra mamma som skickar mejl till oss o förklarar hur dagarna kommer se. Vi går ju för helvete på högskolan!!

Den lilla ängeln tycker inte om att bli behandlad som om hon vore en barnunge, visst hon kan bete sig som om hon vore en liten flicka men det är bara för att livet blir mycket roligare då. Men Alla vet att den lilla ängeln Kan vara vuxen om hon bara vill, oj oj!!



Va fan den lilla ängeln gillade den läraren förr i tiden men hon har verkligen inställningen på att vi alla är dumma i huvudet o hon har gjort så lite för många ggr nu för att hon ska kunna gilla läraren nu för tiden.


men men, imon e de heldag i skolan vilket innebär att vi måste laga mat sen. usch o blä den lilla ängeln gillar verkligen inte att laga mat men måste man så måste man.


Men de bra med morgondagen är att den lilla ängeln ska träffa söta sexbomben som hon inte har träffat sen i fredags.. humm undrar varför. Ajja det ska bli kul, det blir det alltid =) det är kärlek


Haha ne nu börjar den lilla ängeln att bli hungrig så hon ska gå och göra en macka


Ha det gott alla

Av Lilla Ängeln - 22 mars 2010 15:18

Den lilla ängeln brukar alltid skryta om att hon är så jävla bra på att inte dricka så ofta.... Denna helgen åkte hon (som vi alla redan visste) till Natt tjejen i Trollhättan.

Den lilla ängeln hade berättat för sin kära tjej i Thn att hon förmodligen skulle vara skit trött på fredagen så hon orkade nog inte festa då.... Så tanken är att dessa fem personer som är hos Natt tjejen bara ska dricka lite och spela kort...

Klockan sju på morgonen lägger dom sig, Pojkarna hade druckig sex liter vin o natt tjejen och den lilla ängeln en 70.a vodka var.... Ja de gick ju bra med det!!

Halv sex på kvällen senare så väcker natt tjejen den lilla ängeln och in flames killen och då e hon inte nykter än!! På kvällen kommer det typ 20 pers till natt tjejen och festandet är igång igen... Denna gång gick vi dock o la oss klockan sex på morgonen och vaknar halv fyra sen!

Ja den lilla ängeln som aldrig dricker två dagar irad... (förutom insparken!) haha de gick ju bra

 

I alla fall så skulle den lilla ängeln åka hem på söndagkvällen. Så hon tänkte ta 8 tåget eller fem i 8 bussen till Göteborg. Det spelade egentligen ingen roll vilket av det hon tog. Hon väntar på bussen men den vägrar komma. I samma veva säger tanten i högtaler att tåget är försentat till 21.07 HURRA   

Så den lilla ängeln hoppas på att bussen bara är Lite sen... men nej de e den inte utan den kommer 35 minuter försent!!

FY FAN VAD JAG HATAR LOKALTRAFIKEN!!!!!!!!!!!!   

 

Så vi missar ju bussen hem till moder som skulle gå halv tio och nästa buss gick inte fören 10 över Elva!! gaaah va fan skulle man göra i stan i 1 timme o 40 min helt själv.

Det är då den älskade underbara fantastiska Blondie säger att hon kan komma till stan och hon leker med Alex i stan tills det att hennes buss går och hon blev jätte glad!! (Ser du nu älskling jag skriver om dig i min blogg hahha)

 

Så den lilla ängeln kom hem till moderskeppet halv ett... o hon som hade tänkt mysa med prinsessorna lite men icke... så nu väntar hon bara på att de ska komma hem så att hon kan få pussa på dom innan hon åker hem till Jönköping...

som för den delen kommer bli imon på möra.. Bläää men va fan skit samma ^^

 

Nej nu ska den lilla ängeln hoppa in i duschen... tror hon om hon inte hittar något annat roligt att göra...

 

ha det gott alla!

Av Lilla Ängeln - 19 mars 2010 13:13

Nu idag ska den lilla ängeln hämta ut sina glasögon så hon kommer kunna se igen. De gillar vi. Sen ska den lilla ängeln åka till staden Trollhättan där vi ska vara med och hos den här snyggingen(aka Nattjejen)

 


De ska bli skit kul eftersom vi inte har setts sen vi båda tog studenten i sommras. Usch vad tiden går fort. Så i helgen blire bara massa kul med henne.


Fick Vg på tentan och på kursen om medeltiden, mitt favoritämne i historia, vilket gjorde oss alla jätte glada. Japp Alla psyksidor hos den lilla ängeln vart glada och då blir den lilla ängeln super duper mega jätte glad.

Livet känns fortfarande så otroligt härligt och jag är så fruktansvärt sjuk glad över mitt liv.

Det enda som saknas nu är att jag ska få en lägenhet inne i stan med och sen är livet perfekt


Nej nu ska jag duscha och göra iordning mig innan jag drar till Nattjejen 


Ha det gott

Av Lilla Ängeln - 18 mars 2010 20:18

Ibland så får den lilla ängelns hjärna för sig att brainstorma. Det gjorde den idag, är fortfarande lite i chock över att detta hände :P

Det är de små händelserna som spelar roll, de som gör en människa lycklig, som gör livet lättare, som gör att man orkar med allt när det är svart.

Detta kom hon på helt själv den lilla ängeln.

Ingen annan än jag som undrar hur i helvete hon kunde komma på detta själv? Hon som är miss negativ, ser allt gärna svart själv?   


I vilket fall som helst så har denna veckan vart helt underbar, lyckoruset fortsätter, och veckan är inte slut än   


Den lilla ängeln älskar alla dessa små saker som gör oss så glada och får oss att må bra


Ha det gott

Av Lilla Ängeln - 13 mars 2010 17:01

Sen i torsdags har den lilla ängeln befunnit sig i ett lyckorus.

Hur ovanligt är inte det?? (ganska ovanligt händer väl en gång om året eller ditt pucko muttrar surisen i huvudet)

Okej inte så ofta det händer men nu har jag haft ett i nästan två hela dagar...!!!

Hur sjukt e inte detta?? (väldigt sjukt, du passar bättre som deprimerad suckar surisen)

Surisen är inte glad för att jag e de för en gångs skull... haha tycker idioten kan ha det mohahaha (Vänta bara snart e de över o då jävlar kommer du hamna Låååååångt nere skrattar surisen)

Hum i vilket fall som helst, jag kom hem till min lilla lya i torsdags kväll och kände mig exalterad inför fredagen för att jag visste att det skulle bli en bra dag (ja undra hur fan hon visste det, jag visste de då inte muttrar det i huvudet)

Skit du i hur jag visste det!!

I alla fall, den lilla ängeln kommer till skolan och fredagen går och allt blir bara bättre och bättre

Sedan på lördagen så vaknar man go o gla' och märker att det är VÅR ute... Glädjen sprider sig i kroppen och lyckoruset bara fortsätter...

Så den lilla ängeln hoppas bara att det håller sig och att hon på måndag morgon kommer att kliva ur skrivningssalen med en glad och nöjd känsla efter tentan... Men det märker vi hur det går (Hon blev inte ens ledsen när hon inte fick lägenheten på hemstigen för det var inte ens någon förvåning)

Nästa vecka, måndag tenta och sen leka med tvillingsjälen(aka söta Sexbomben)

Tisdag: Skola, kolla på en lägenhet i Dalvik, på kvällen bowling och pizza med goa pedagoger

Onsdag:Åka med de andra studentambassadörerna till Vimmerby

Torsdag: Åka till Västerås och jobba

Fredag: Skola och sen åka till natt tjejen  i Thn och vara där hela helgen


Kan det bli bättre?? Vad kan förstöra min vecka och mitt godahumör (bortsett från den fakking tentan vill säga)?? INGET! Det här kommer bli Bra, jag känner det på mig! 

  

Av Lilla Ängeln - 9 mars 2010 18:59

Okej nu e de snart dags för att skriva tenta, nämligen på måndag.

Vi behöver plugga, oj oj vad den lilla ängeln behöver plugga. Tentan handlar om världshistorien från 1000-1600-talet. De e Mycket som hände i Europa under denna tid.... Vi Behöver plugga o läsa så allt detta sitter till på måndag!!!

Gör vi det? NEJ   

Utan vi hittar på en massa andra saker som är mycket mer nödvändigt (som att blogga nu till exempel påpekar viktigpettern)

Fixa med saker, kolla på as bra (ganska dåliga egentligen) program på tvn, diska, laga mat, diskutera diverse olika saker med diverse olika personer, ja listan kan kan göras Låååååååååång...


Så hur ska den lilla ängeln nu göra för att bara skita i allt detta och läsa o lära de ca 500 sidor tung historia till på måndag?? Hon älskar ju sitt ämne men att läsa bara för att man Måste suger verkligen *Piiiiiiiiiiiiiiiiiip*!!!

Så om någon har ett tips på er den lilla ängeln ska göra så kläm ut det och berätta de för oss för vi Behöver verkligen hjälp!!


Ha det gott

Av Lilla Ängeln - 7 mars 2010 20:41

Brukar inte fundera på det med när den söta Sexbomben sa det så slog det mig.

Vi är exakt likadana, lika knäppa och besatta av samma saker.

Vi vet vad den andre menar utan att man behöver öppna käften, vi läser verkligen varandras tankar.

Vi pratar samma språk,  o den lilla ängelns språk behövs det nästan utbildning för att klara av.

Vi är helt enkelt tvillingsjälar, tvillingsyster...

Älskling vad sägs om att dra det ett steg längre och bli blodssystrar??

Du ska veta det att den lilla ängeln älskar dig mer än något annat!

Den lilla ängeln   söta Sexbomben

 Och här kommer en bild på den snyggaste/vackraste/Sexigaste/sötaste/finaste/underbaraste bruden i stan:

  



Älskar dig gumman!!

Presentation

Här är jag, och här skriver jag om mitt liv när jag har lust till det // Lilla ängeln

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards